Hvis du installerer og afinstallerer Adobe Creative Cloud programmerne, så kan Creative Cloud desktop app’en tilsyneladende bliver forvirret over, hvad du i grunden har installeret af programmer. Den kan vise, at et program er installeret, men du kan ikke bruge det, da det ikke findes på din maskine. Og du kan ikke få lov at hente programmet igen, da Creative Cloud app’en mener, du allerede har installeret det.

Altså en ret træls situation!

Men her er en løsning på problemet, der sandsynligvis vil virke.

  1. I Windows 7 og 8 (64 bit) skal du finde mappen OOBE under placeringen C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe (i Windows 7 og 8 (32 bit) ligger mappen under C:\Program Files\Common Files\Adobe 0g på Mac under Library/Application Support/Adobe/OOBE folder)
  2. Omdøb mapppen OOBE til OOBE_old
  3. Gå til https://creative.adobe.com/products/creative-cloud
  4. Log eventuelt ind med dit Adobe ID og download CC Desktop App’en igen.

 

Nu burde du kunne installere de ønskede programmer.